بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

نوستالژی| گزارش مجله دنیای ورزش سال ۱۳۶۲ از مسابقات فوتبال باشگاه‌های مشهد

  • کد خبر: ۱۰۵۴۶۲
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
نوستالژی| گزارش مجله دنیای ورزش سال ۱۳۶۲ از مسابقات فوتبال باشگاه‌های مشهد
مسابقات فوتبال باشگاه‌های مشهد در سال‌های ابتدایی انقلاب چندان سروشکل درست‌وحسابی نداشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسابقات فوتبال باشگاه‌های مشهد در سال‌های ابتدایی انقلاب چندان سروشکل درست‌وحسابی نداشت. در سال ۱۳۶۲ مسابقاتی سراسری در فوتبال مشهد برای تعیین تیم‌های دسته‌سوم، دوم و اول برگزار شد که از هیجان خاصی برخوردار بود. مجله دنیای ورزش در شماره ۵ آذر ۱۳۶۲ خود گزارشی از دور اول و دوم این مسابقات منتشر کرده است که در آن ۵۵ تیم به دور سوم رسیده‌اند. در ادامه بخش‌هایی از این گزارش را از نظر خواهید گذراند:

مسابقات فوتبال باشگاه‌های مشهد (بزرگداشت عملیات والفجر) که با شرکت ۷۱ تیم برای انتخاب و شناخت تیم‌های دسته‌اول، دوم و سوم از چندی پیش آغاز شده بود، سرانجام با انجام ۱۵۰ مسابقه به دور سوم رسید. در این دوره شانزده تیم از چهار گروه برای شناخت هشت تیم دسته‌اول با یکدیگر دیدار کردند و ۵۵ تیم از غربال گذشتند.

■ نگاهی به وضعیت ۱۶ تیم دور سوم

توربو: این تیم توانست در آخرین بازی با تساوی یک یک به‌لطف تفاضل گل بهتر از استقلال بالاتر از این تیم قرار بگیرد و جواز ورود به دور سوم را پیدا کند.

شهدا: این تیم که به‌تازگی نامش به شهربانی تغییر یافته، تیمی است یکدست که از محلات جوشیده است. اینان کم‌ادعا بودند و با بازی‌های خوبی که در دور اول و دوم از خود نشان دادند، می‌روند تا ناقوس خطر را بیخ گوش تیم‌های بزرگ به‌صدا دربیاورند.

هدف گلکار: تیم صاحب‌نام گروهش است که تاکنون تا حدودی در کارش موفق بوده است. ترکیب تیم هدف گلکار را جوانانی مستعد و باعلاقه تشکیل می‌دهند.

امید کارگران: در این دوره از بازی‌ها تیمی ناشناخته بود که پس از پشت‌سرگذاردن دور اول و دوم می‌رود تا تیمی بااعتبار و شناخته‌شده شود.

هواپیمایی: تیم صاحب‌نام مشهدی که اکنون با روز‌های خوب گذشته‌اش فاصله دارد. اینان تاکنون توانسته‌اند از سد تیم‌های دور اول و دوم بگذرند.

جوانان اسلامی: این تیم که از تیم‌های نسبتا خوب این دوره از بازی‌هاست، تاکنون حرف‌هایی برای گفتن داشته است. بچه‌های جوانان اسلامی که دارای صفات اخلاقی خوبی هم هستند، اگر کار‌های تاکتیکی‌شان را سروسامان دهند، می‌توانند سال‌ها در فوتبال مشهد مطرح باشند.

وفادار: این تیم که می‌رفت در دور مقدماتی از راهیابی به مرحله دوم باز بماند، با چاشنی شانس و با تفاضل گل این شانس را پیدا کرد که در دور دوم حضور داشته باشد.

بوتان: تیمی با ترکیب و استخوان‌بندی پاس سابق که همگی به تیم تازه‌پاگرفته بوتان پیوسته‌اند. اینان می‌روند تا در فوتبال مشهد صاحب اسم‌ورسمی شوند. به‌خصوص آنکه از امکانات مالی و معنوی مؤسسه بوتان برخوردارند.

شاهین: تیم صاحب‌نام مشهدی که با روز‌های خوب گذشته‌اش فاصله دارد. البته این بر اثر تغییر و تحولات متعددی است که در این تیم وجود دارد.

نیروی هوایی: تیمی است که آرام آغاز کرد و خودش را در دور دوم دید.

استقلال: تیمی کاملا یکدست که فوتبال را با شعور بازی می‌کند و می‌داند که از هر مسابقه و در هر میدانی چه می‌خواهد و برای هر بازی حساب جداگانه دارد.

۱۷ شهریور: تیمی جوان و متکی به خود که فوتبال را روان و ساده بازی می‌کند. اگر این تیم بتواند خودش را حفظ کند، در آینده حرفی برای گفتن خواهد داشت.

ابومسلم: از قدرت خاصی برخوردار است. شاگردان قیاسی توانسته‌اند با فوتبالی زیبا خودشان را در دور دوم ببینند.

هجرت: با فوتبال خوبی که از خود نشان می‌دهد، علاقه‌مندان را به‌یاد فوتبال خوب و هنرمندانه خوزستانی‌ها می‌اندازد.

دهداری: نامی که بیش از ۱۰ سال در فوتبال مشهد شنیده می‌شود، حالا می‌رود پایش را در کفش بزرگان فوتبال بگذارد.

اشکان: تیمی کاملا ناشناخته که ناگهان از میان بزرگان سر درآورد و در دور سوم جزو شانزده تیم برتر از میان ۷۱ تیم برگزیده شد.

■ مشهد و داوران

در ۱۵۰ مسابقه انجام‌شده در دور اول و دوم، داوران مشهدی نشان دادند که از آمادگی نسبی برخوردارند. هرچند گاهی شاهد اشتباهات فاحشی از برخی داوران بودیم. تاکنون علی ربابی و جمشید بیهقی موفق‌تر از دیگران نشان داده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->